Mai multă modă, mai puține provocări – o nouă eră a Balenciaga

06balenciaga 09 Superjumbo
Fotografie nytimes.com

După cum știm, industria nu uită de mult timp. Au trecut câteva luni de la scandalul legat de campania nepotrivită a mărcii, care aproape că l-a stricat în ochii lumii întregi. Titlurile care acuză brandul că promovează pedofili rămân fierbinți. Din această cauză, Balenciaga s-a retras din presă pentru ceva timp după ce a retras campania și și-a emis scuze oficiale. Unii chiar au presupus că acesta este sfârșitul brandului iconic.

Brandul s-a prezentat la Săptămâna Modei de la Paris, pe deplin conștient de faptul că întreaga lume a modei aștepta să alunece. Și de aceea de data aceasta a decis să meargă pe minimalism. Atmosfera spectaculoasă standard a spectacolului a fost înlocuită cu o decor simplă. Accentul principal a fost pe haine. „Moda a devenit o formă de divertisment, dar adesea această parte își umbrește esența” – a spus oaspeților una dintre însemnările lăsate la locurile de spectacol. Ar putea Balenciaga să fie pe calea mântuirii? Sau poate este doar o strategie pur media de a distrage atenția de la reputația sa actuală?

E08db57e2270ee20b3aa68547d6060a17c Balenciaga 2.rhorizontal.w700
Fotografie www.thecut.com

O imagine de nepătruns

Cu mult înainte de scandalul de anul trecut, Balenciaga era cunoscut ca un brand cunoscut pentru depășirea limitelor modei. Prezentându-l pe al tău modele experimentale precum adidași din colecția „Full Destroyed”. a primit un răspuns media foarte mixt. Cu toate acestea, în ceea ce privește cifra de afaceri și produsele vândute, această imagine părea să servească brandului. Aproape fiecare experiment Balenciaga , s-a încheiat cu fiecare piesă epuizată. De asemenea, este de remarcat faptul că consumatorii au fost dispuși să plătească sume astronomice pentru hainele și accesoriile prezentate, care au fost foarte adesea deformate în mod deliberat.

Și deși pentru o lungă perioadă de timp eticheta s-a vândut mai bine decât produsul în sine, ultima campanie a pus capăt acestor experimente. Balenciaga, care de obicei șoca, a trecut de această dată linia acceptării sociale. Deci se pare că Odată cu revenirea mea blândă și natura complet nouă a spectacolului, vreau să mă reabilesc în ochii oamenilor. Cu siguranță renunțarea la instrumentele controversate poate fi începutul acestui lucru. Cu toate acestea, poate Balenciaga să fie în continuare același brand, subliniind mai degrabă simplitatea decât originalitatea? Probabil că vom afla în curând.

Cum a fost colecția Balenciaga Toamnă/Iarnă 2023?

00052 Balenciaga Toamna 2023 Ready To Wear Credit Gorunway
Fotografie www.vogue.com

După cum am spus, în timpul Săptămâna Modei de la Parismarca a renunțat la soluții dramatice, cum ar fi o alergare în noroi sau o furtună de zăpadă în scenă. Sezonul acesta, decorul a fost minimalist, iar podiumul în sine s-a dovedit a fi un covor pur fildeș. Spectacolul în sine a fost un spațiu de evenimente în centrul comercial Carrousel du Louvre, care a servit ca loc frecvent pentru prezentări de modă până la începutul anilor 2000.

Actualul director de creație, Demna Gvasalia, arată că brandul mai are multe de prezentat din partea pur vestimentară. Colecția a inclus 54 de stiluri . Erau costume clar croite, rochii de seară și o geantă nouă numită Huge Bag. Se vedeau accente delicate și feminine care au făcut colecția mai umană și mai plăcută de ascultat.

În ciuda acestui fapt, încă emana spiritul mărcii, cu motive clasice precum: rochii cu paiete cu gâtul înalt, jachete din piele, straturi uriașe de denim și ochelari de soare cu ochi.

00027 Balenciaga Toamna 2023 Ready To Wear Credit Gorunway
sursa: vouge.com

Modelele au pășit pe pistă îmbrăcate într-un amestec ușor jucăuș rochii florale, croială structurată caracteristică și elemente preluate direct din moda de stradă. Influența streetwear a brandului a fost vizibilă, de exemplu, prin adăugarea unui hanorac cu forme umflate cusute în mâneci. Întregul spectacol a fost însoțit de note calme de pian, care au devenit din ce în ce mai electronice pe măsură ce spectacolul a continuat.

„Ideea era să fiu 200% eu”, a spus Demna reporterilor în culise, după spectacol. „Intenția mea a fost să o curăț, să o editez până în punctul în care vorbește de la sine.” Spectacolul prezentat de Balenciage a fost cu siguranță un pas în repararea imaginii deteriorate a mărcii. Sper sa nu fie ultimul.