Moncler Genius x Rick Owens, Jay-Z și Mercedes-Benz?

190221105819 Moncler Genius 3
Fotografie editie.cnn.com

Brandul italian de lux Moncler începe 2023 cu furie. Ei bine, pe 20 februarie, în cadrul Săptămânii Modei de la Londra, se va prezenta într-un spectacol intitulat „Arta Geniului”. El invită trei parteneri din industria muzicală la proiectul său original – Roc Nation, Jay-Z, Alicia Keys și Pharrell Williams, precum și adevărați giganți din industriile lor: Adidas Originals, Palm Angels și Mercedes-Benz. Întreaga lume a modei așteaptă acest eveniment. Nu există nicio îndoială că nume de o asemenea statură vor contribui la ducerea brandului la culmi creative. Dar de unde a venit ideea proiectului Moncler Genius și cum se potrivesc co-creatorii menționați în tot acest puzzle?

Moncler Genius, sau modul în care marca este înaintea timpului său

Moncler Genius este un proiect cu tradiție. A început în 2018, când CEO-ul Remo Ruffini a invitat designeri și gânditori influenți să coopereze. Acest lucru a dus la colecții lunare pline de proiecte neobișnuite. Și deși la început noul drum al mărcii a fost considerat prea ambițios, această metodă de producție funcționează bine și astăzi. Colecțiile Moncler Genius cu siguranță nu își pierd prospețimea. Interesant este că Moncler Genius reprezintă în prezent 5 până la 10% din vânzările totale ale mărcii.

Putem spune că Ruffini Datorită creativității și deschiderii sale către industrii, a creat primul spațiu colectiv de cooperare în domeniul modei. Și acest aparat nu pare să se oprească: „În 2023, vom intra într-o nouă fază pentru Moncler Genius” – acestea sunt cuvintele directorului și președintelui mărcii. Și așa avem un alt eveniment care sărbătorește această idee frumoasă. Spectacolul se va desfășura în mai puțin de 2 săptămâni într-un spațiu imens pentru organizarea de evenimente de masă – „Olympia Londra”.


sursa: www.teenvogue.com

Selecția vedetelor din acest an

Nu se poate nega că în acest an brandul va fi însoțit de mari figuri care reprezintă industrii foarte diferite. Unii dintre ei avuseseră deja contact cu munca lui Moncler. Williams a fost unul dintre primii și colaboratorii mărcii, în timp ce Alicia Keys a gestionat prezentarea digitală din 2021 a Moncler Genius. Mercedes-Benz are un loc interesant în toate acestea. Deși această companie are o tradiție îndelungată de a sponsoriza săptămânile modei, nu a mai apărut niciodată în programele lor.

Acest lucru nu înseamnă însă că moda a fost împinsă în plan secund. Partenerii din industrie care revin sunt Frgmt și Palm Angels a lui Hiroshi Fujiwara, un brand parizian de streetwear fondat de fostul director artistic Moncler Francesco Ragazzi. În timpul Londrei Saptamana Modei Alte mărci își vor prezenta și conceptele alături de Moncler. Printre aceștia, Adidas Originals și Salehe Bembury, precum și extraordinarul designer Rick Owens. Instalația sa a apărut la spectacolul Moncler în februarie 2020.

Deși brandul nu dezvăluie la ce ne putem aștepta de la colecția cu o distribuție atât de colorată, mass-media încearcă să dezvăluie câteva cărți. Deocamdată, Moncler a spus că fiecare colaborator va „prezenta experiențe captivante și performanțe care reprezintă viziunile lor creative”. Cu toate acestea, nu există informații oficiale dacă Jay-Z, Keys sau Williams – sau alți artiști muzicali vor cânta live în timpul evenimentului.


sursa: www.vogue.it

Pe de o parte, ne putem aștepta la experiențe de modă extraordinare, pe de altă parte, modelele mărcii au depășit de mult limitele modei în sine. Acest accent pe co-creare în sine pare să implice faptul că noile produse, fie că sunt audio, transport sau alte categorii, vor fi produse de toate părțile implicate, nu doar de marca în sine. Moncler creează haine în conformitate cu propriile idei. De asemenea, ei cred că forma lor actuală de lucru le va permite să creeze ceva pe care fiecare brand nu ar putea realiza singur.