Campania „Depărtează-te de blană” într-o nouă versiune
Campania „Depărtează-te de blană”. este o inițiativă condusă de PETA. Scopul său este de a promova conștientizarea aspectelor etice și ecologice ale creșterii blănurilor încurajând oamenii să nu mai poarte haine din blană naturală de animale. A fost prezentat pentru prima dată lumii de către modelele de la Boss Models Worldwide pe un „panou public” pe 30 octombrie 1996. Recent, PETA și-a propus să producă și alte materiale pe bază de animale, cum ar fi lână, piele și puf, la fel de inacceptabile ca blana. Organizația folosește o veche campanie pentru a atrage din nou atenția asupra condițiilor în care animalele sunt crescute și sacrificate.
Umanitarism și modă
„Oameni pentru tratamentul etic al animalelor” – este numele complet al unei organizații internaționale neguvernamentale al cărei scop principal este protejarea drepturilor animalelor. Este cunoscută pentru activitățile sale provocatoare și controversate care urmăresc să atragă atenția publicului și să atragă atenția asupra problemelor existente legate de abuzul asupra animalelor. În 1980, anul în care a fost fondată, blănurile erau încă un simbol de statut. „Toată lumea dorea să aibă blană” – își amintește Ingrid Newkirk, co-fondatoare a organizației. — Dar acum este în trecut.
Calvin Klein a fost unul dintre primele branduri importante de modă care a ieșit fără blană. Toate acestea după ce PETA a luat cu asalt biroul său din New York în 1994. În același an, ea a publicat conținut în campania „Turn Away from Fur”, în care supermodelele susțineau că preferă să meargă goale decât să poarte blană. Rețelele sociale și conversația culturală mai largă despre consumul etic au împins acest lucru și mai departe. În 2017, Gucci a anunțat că blana era depășită. Iar în 2021, compania sa-mamă Kering a ieșit complet fără blană, alăturându-se rândurilor mărcilor de lux de la Chanel la Versace.
Deși mărcile încă folosesc blană, vânzarea acesteia este tratată încet ca nepotrivit. În unele țări precum California și Israel este chiar ilegal. Cu toate acestea, când era o parte nesemnificativă a activităților majorității companiilor, Produsele din piele sunt motorul de vânzări al industriei. Deci se pare că de data aceasta PETA are o nucă și mai mare de spart.
“Întoarce-te de blană. Și de lână, piele, puf…”
Am tot observat în ultimii ani creșterea gradului de conștientizare și interes pentru protecția animalelor în industria de îmbrăcăminte. Multe companii și designeri iau măsuri pentru a reduce sau elimina complet articolele din piele, lâna și puf din colecțiile lor. Și totuși, pentru marea majoritate a mărcilor, renunțarea la piele sau lână nu este o idee bună. Mai multe companii de ultimă generație care s-au angajat să nu aibă blană au ignorat apelurile activiștilor de a face același lucru chiar și pentru piei exotice precum crocodil, șarpe și struț, darămite pielea de vacă.
De asemenea, pentru mulți consumatori, folosirea lânii și a pielii pare mai puțin controversată decât blana sau piei exotice. Mulți oameni cred că pielea de la vaci și oi nu este un produs pentru care animalele sunt crescute exclusiv pentru pielea lor, spre deosebire de animale precum nurcile sau crocodilii. Cu toate acestea, PETA susține că industria este la fel de crudă și amenință bunăstarea animalelor care fac parte din ea.
În ciuda dezvoltării materialelor sintetice alternative, consumatorii sunt cei care au de fapt o influență semnificativă asupra deciziilor luate de mărcile de îmbrăcăminte. Alegând în mod conștient achizițiile, exprimând opinii și susținând un brand care face activități pro-animale, acestea pot influența transformarea industriei modei. „Lucim din greu pentru a trezi oamenii”, a spus Newkirk. „Blăna este evidentă acum, pielea devine din ce în ce mai evidentă… lâna este cea mai grea.” Campania „Depărtează-te de blană” ne amintește că, din moment ce blana a devenit de trecut, și alte materiale au o șansă.
Lasa un comentariu