Istoria brandului Gucci
Logo-ul lor este în prezent unul dintre cele mai recunoscute simboluri din întreaga lume. Dar singur istoria brandului Gucci, este sinonim cu bogăția, eleganța și frumusețea atemporală. Nu există nicio îndoială de ce compania datorează atât de mulți clienți din aproape toate colțurile lumii.
Casa de modă italiană oferă colecții de haine și accesorii de cea mai înaltă calitate, cusute manual în Italia. Rafinamentul, subtilitatea și estetica unică a produselor au construit numele companiei de peste o sută de ani.
Așadar, în ciuda numeroaselor scandaluri care au implicat numele Gucci și a crizelor din cadrul familiei, care aproape au dus compania la faliment, astăzi poziția sa pare a fi intactă. Gucci nu este doar o forță creativă în industria modei, ci răspunde și evenimentelor actuale de importanță internațională. Dar cum arăta de fapt drumul mărcii către vârf?
Istoria brandului Gucci – cine se află în spatele imperiului casei de modă italiene?
Începutul unui brand este o persoană Guccio Gucci. Fiu al unui negustor florentin, și-a petrecut tinerețea câștigând bani în plus în fabrica unchiului său producând pălării de paie. La scurt timp, forțat de o criză de afaceri, a decis să-și caute avere la Londra. Acolo, a experimentat pentru prima dată luxul la exclusivistul hotel Savoy, unde a aplicat pentru un loc de muncă ca portar.
La început a fost concediat fără preaviz, dar după ceva timp și multe lecții de limbă a reușit să obțină un loc de muncă ca mașină de spălat vase. Cu toate acestea, după doar o jumătate de an, a fost promovat la rang de bellboy. Guccio era chipeș, bine îmbrăcat și extrem de fermecător, ceea ce a atras rapid călătorii bogați. Deși munca în hotel în sine a fost destul de modestă, a devenit o sursă de inspirație pentru viitorul designer.
Totul a început cu pălării și genți
Gucci a petrecut ore întregi privind bărbații în costume elegante și femeile picurând de lux și s-a simțit bucuros. Cel mai mult a fost însă impresionat de diversele genți, cutii de pălării și cuferele cu inițiale. Atunci și-a făcut planuri să-și înființeze propriul magazin cu accesorii din piele.
După patru ani de muncă în Anglia, Gucci s-a întors în patria sa. Acolo s-a îndrăgostit de Aida Calvelia și în scurt timp cuplul s-a căsătorit. Chiar înainte de a începe să lucreze la atingerea scopului său, a început războiul și a fost înrolat în armată. Și istoria mărcii Gucci s-ar fi putut dovedi altfel dacă nu pentru o anumită altă fabrică…
episodul Franzi
După ce este terminat a fost angajat de compania milaneză Franzi, care se ocupă cu producția de articole din piele de lux. Și acolo a dobândit cunoștințele necesare despre cum să gestioneze independent o companie. Apoi a fost cu adevărat gata să pună planul în acțiune.
Și astfel, în 1921, primul magazin sub numele Gucci a fost deschis la numărul șapte de pe Via della Vigna Nuova din Florența. Odată cu aceasta, a fost creat și primul, dar nu ultimul, logo al mărcii – silueta unui băiat în livre și o șapcă cu o valiză într-o mână și o geantă de mână în cealaltă. „House of Gucci” devine o companie mică, de fapt formată dintr-o singură persoană.
Afacerea de modă multi-generațională a Gucci
Guccio a avut cinci copii: o fiică, Grimalda, și patru fii – Enzo (murit în copilărie), Aldo, Vasca și Rodolfo. El l-a adoptat și pe fiul nelegitim al soției sale, Ug, deși se pare că nu au fost niciodată apropiați. Preferatul său absolut era fiul său cel mare, Aldo, pe care îl vedea drept viitorul moștenitor al companiei.
În 1938, Aldo și-a convins tatăl să deschidă un al doilea butic la Roma. Gucci devine o afacere de familie și având sediul acum și tot în capitală, câștigă treptat popularitate. 14 ani mai târziu, chiar înainte de moartea sa, Guccio este martor la crearea primului magazin în afara Italiei. Boutique în New York contribuie semnificativ la creșterea profitului.
Actori celebri și Gucci
Doi ani mai târziu, Gucci lansează un produs care face din companie un simbol de statut. O pungă este făcută din piele de porc cu un mâner din bambus lustruit. Acest model a fost făcut celebru de celebra actriță suedeză Ingrid Bergman în filmul „Călătorie în Italia”. În plus, la un moment similar, a fost introdusă numerotarea tuturor produselor, iar sigla vremii a fost schimbată – bietul băiat cu bagaje a fost înlocuit cu un cavaler maiestuos în armură. Toate acestea contribuie la creșterea interesului pentru Gucci.
Imediat, însemnele GG devin preferatele vedetelor și chiar ale familiilor regale (Elizabeth II a vizitat cu nerăbdare boutique-ul Gucci din Florența). În următorii 30 de ani, Aldo și-a dezvoltat afacerea în mod dinamic, deschizând buticuri în Los Angeles, Tokyo și Hong Kong. El este chiar numit primul ambasador italian în domeniul modei de către președintele de atunci Kennedy.
Femeile au jucat un rol important în această poveste
Interesant este că în viața lui Aldo, în afară de companie, a existat întotdeauna loc pentru femei. În ciuda căsătoriei sale cu cântăreața de operă Olwen Price, ani mai târziu a ieșit la iveală aventura lui Aldo cu o vânzătoare de la unul dintre magazinele Gucci – frumoasa Bruna Palombo. Întrucât divorțurile au fost legale în Italia abia din 1974, de teamă de scandal, cuplul a ascuns presei existența fiicei lor, Patricia, timp de 10 ani.
În ciuda scandalurilor din viața personală a designerului, anii 1960 au fost o perioadă de vârf pentru companie. Apoi cele mai mari vedete de cinema – Grace Kelly și Rita Hayworth – vizitează magazinul din via Condotti. Și de aceea istoria mărcii Gucci este atât de colorată și foarte interesantă!
Sinonim cu luxul și faima internațională, Gucci
Produsele oferite de Gucci devin incredibil de faimoase în întreaga lume. Logo-ul își schimbă forma pentru ultima dată – este simplificat la două litere G, suprapuse. Pe lângă accesoriile în sine, au început să se producă celebrii mocasini Gucci, iar în curând și bijuterii. La acel moment, Aldo a fost asistat în gestionarea afacerii de cei trei fii ai săi – Paulo, Roberto și Giorgio.
Primele probleme în cadrul Gucci vor apărea în anii 1970. Fiii lui Aldo încep să lupte treptat pentru independența în companie. Primele conflicte apar din cauza încercărilor fiecărui frate de a-și împinge propriile idei. Paulo este cel mai dornic de schimbare. El propune extinderea Gucci cu marca Gucci Plus, când această idee eșuează, el cere să creeze Paulo Gucci ca o companie competitivă pe piață. Acest lucru este întâmpinat cu dezaprobarea deschisă de către alți membri ai familiei.
Probleme de familie
În 1983, fratele lui Aldo, Rudolfo Gucci, a murit la Milano. După moartea sa, fiul său Maurizio preia majoritatea acțiunilor din companie, devenind unul dintre principalii manageri. În timp, situația scapă de sub control și începe o bătălie juridică de 6 ani între Maurizio și Aldo pentru supravegherea deplină a imperiului Gucci. Banii devin un catalizator al conflictului. Disputa capătă amploare.
Acțiunile uriașe ale lui Maurizio sunt înghețate, iar Aldo Gucci, acuzat de delapidare fiscală în 1986, ajunge la închisoare în Florida, unde petrece un an. Maurizio, care abia a scăpat de lege, evadează în Elveția trei ani mai târziu. În 1989, după ce a scăpat de concurența de la Aldo, a fost numit președinte al Gucci.
Moda si finante
Istoria originală a mărcii Gucci nu este atât de colorată, întrucât conducerea lui Maurizio aduce doar pierderi companiei. El este acuzat că nu și-a gestionat finanțele și că a cheltuit sume uriașe de bani pentru sediile din Florența și Milano.
Bunăstarea companiei începe să fie pusă sub semnul întrebării și viitorul imperiului nu mai este sigur. Se observă că în anii 1991 până în 1993, finanțele mărcii Gucci au fost pentru prima dată în roșu, așa cum arată istoria mărcii. Situația a intrat în impas când, în 1987, compania arabă Investcorp a cumpărat acțiunile lui Paolo și apoi Ald, care, în urma acțiunilor nepoților săi, a fost înlăturat de la conducerea companiei. Deja în 1993, Investcorp devine unicul proprietar al Gucci.
După cum arată istoria mărcii Gucci, la mai puțin de doi ani mai târziu, Maurizio a fost ucis de o împușcătură, fiind la acea vreme ultimul moștenitor al dinastiei Gucci care lucra în companie. Persoana care a ordonat crima s-a dovedit a fi fosta lui soție – Patrizia Reggiani, numită văduva neagră a casei Gucci. Motivul crimei ar fi furia pentru pierderea averii sale după divorț și gelozia față de noua relație a lui Maurizio. Interesant este că poveștile acestei crime pot fi văzute pe ecrane în cel mai recent film biografic al lui Ridley Scott, Casa lui Gucci “.
Calitate nouă – capitol nou
Domenico de Sole devine CEO al Gucci Group după moartea lui Maurizio. Cu toate acestea, el nu este o figură nouă în companie. Deja în anii 1980, a lucrat într-o firmă de avocatură, unde a stabilit o cooperare cu Gucci și a ajutat la restructurarea corporativă. Apoi, din 1984, este CEO-ul Gucci America. Anii 1994-2004 au fost o perioadă de prosperitate reînnoită pentru companie.
În timpul mandatului său, De Sole a scos brandul din faliment și și-a reconstruit importanța pe arena internațională. Gucci devine din nou conglomeratul de lux care a inclus Yves St. Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Stella McCartney și Sergio Rossi.
De acum înainte, tot ceea ce este prestigios este asociat cu istoria mărcii Gucci
O gură de prospețime îi este introdusă lui Gucci de către Frida Giannini, care a fost angajată în 2004. Un designer de modă desăvârșit aduce spectacolele Gucci la un nou nivel. În același timp, Alessandro Michele, care deține funcția de director de creație din ianuarie 2015, redefinește luxul cu eticheta Gucci. Italianul promovează estetica suprarealistă, surprinzând publicul cu fiecare prezentare a unei noi colecții.
Acesta este motivul pentru care Gucci de astăzi este asociat cu un echilibru incredibil de precis între frumusețe și controversă. În prezent Guccio Gucci S.p.A. este o filială a holdingului francez Kering, care reunește producătorii de produse de marcă. Totul indică faptul că, după ani de certuri în familie, Gucci a intrat în sfârșit în ape mai calme.
Lasa un comentariu