Conglomeratul Kering cu o decizie climatică

191104104659 Wan Yunfeng 4
Fotografie editie.cnn.com

Kering este un conglomerat francez de lux care include giganți de modă precum, Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen sau Balenciaga. Împreună cu LVMH, acestea sunt cele două mari preocupări care se concentrează pe moda de lux. Este condus de François-Henri Pinault, care conduce și fundația cu același nume, care se ocupă de problema violenței împotriva femeilor din întreaga lume. În plus, conglomeratul este implicat în multe alte activități sociale, sprijină dezvoltarea tinerelor talente și cooperează cu universități de artă.

6 François Henri Pinault
Fotografie draperline.com

Vinerea trecută, Kering s-a angajat oficial să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 40% până în 2035. Această idee se încadrează în viziunea luxului responsabil și completează viziunea sa de dezvoltare strategie de dezvoltare durabilă. Acesta este un pas uriaș către o revoluție climatică în industria modei. Ce promite mai exact Kering și ce impact va avea această decizie?

Modă și atmosferă de lux

Cum afectează industria modei climatul? Acum avem suficiente informații pentru a ști că moda contribuie major la schimbările negative ale climatului nostru. Se estimează că industria modei este responsabilă pentru 2 până la 8% din emisiile globale de CO2. Pentru a o pune în perspectivă, acest lucru este mai mult decât aer, mare și transport maritim combinate. Statisticile privind consumul de apă sunt și mai șocante – aproximativ 215 trilioane de litri de apă sunt folosiți de industrie în fiecare an.

În plus, hainele fast fashion sunt produse la scară mare și peste jumătate din producția globală merge la gropile de gunoi. Toate acestea contribuie la stimularea masivă a consumului de bunuri. Produsele de lux sunt cu siguranță mai durabile. Cu accent pe materiale de înaltă calitate, acestea sunt construite pentru a dura mai mult decât bunurile de pe piața de masă. Și acest lucru, la rândul său, necesită o cerere mai mică pentru incinerare și deșeuri textile. În plus, elitismul hainelor de lux înseamnă că aceste produse sunt disponibile în cantități mult mai mici.

Fotografie savoirflair.com

Prin urmare, deși segmentul modei de lux contribuie, fără îndoială, la catastrofa climatică, este un procent mult mai mic. Brandurile exclusive își permit să producă mai puține produse specializate și bine realizate. Majoritatea dintre aceștia au luat deja măsuri pentru îmbunătățirea situației climatice, știind că pot acționa pentru climă chiar dacă aceasta presupune creșterea costurilor.

Dezvoltare echilibrată

Giganții mondiali ai modei de lux au intrat încet pe calea dezvoltării durabile de câțiva ani. Se pare că Kering nu a fost primul care a făcut declarația sa, De asemenea, LVMH urmărește să reducă emisiile din Scopul 1 și 2 (emisiile de gaze cu efect de seră din utilizarea energiei în fabrici și magazine) de ceva timp. cu 50% până în 2026 urmărește reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din Scopul 3 per unitate de valoare adăugată cu 55% până în 2030.

Prada încearcă, de asemenea, să-și reducă amprenta de carbon, care deja în 2021 și-a atins obiectivul de a transforma linia sa distinctivă de haine și accesorii din nailon în întregime în material reciclat. În prezent, marca produce peste 100 de milioane de metri anual din materialul său Re-Nylon din plastic și deșeuri de consum.

Ce planifică Kering?

„Acum stabilim această nouă țintă absolută, care acoperă benzile 1, 2 și 3 ale Protocolului privind gazele cu efect de seră, pentru că, dacă vrem să ne decarbonizăm cu adevărat afacerile globale, trebuie să trecem de la reducerea intensității carbonului la reduceri absolute”, a spus François-Henri. Pinault.

sursa: ANIMA ANIMUS

După cum am menționat, Kering gestionează companii de lux, inclusiv, dar fără a se limita la Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen. Impactul său asupra mărcilor și politicilor acestora este semnificativ, așa că toate acestea indică schimbări pozitive în viitor. Kering este programat să lanseze Raportul de progres în materie de durabilitate 2020-2023, care va descrie noua sa strategie de biodiversitate. Kering își demonstrează încă o dată angajamentul de a aduce schimbări pozitive și impact asupra industriilor. Acest pas va da, fără îndoială, roade în viitorul apropiat.