Range Rover-urile sunt considerate de lux?

Fotografie prezentată

Proverbul spune să nu judeci o carte după coperta ei – același lucru este valabil și pentru clasa unei mașini, care nu trebuie judecată în grabă. Atractivitatea și statutul unei anumite mașini depind în mare măsură de țara în care se află și, în același timp, de țara de origine. În Polonia, un crucișător american obișnuit, care în SUA este o mașină comună din segmentul D, poate stârni o admirație mult mai mare decât echivalentul său european din aceeași clasă. Un exemplu ar fi Ford Mustang, care în Statele Unite nu este sinonim cu lux sau sport – este pur și simplu o așchie din fosta glorie a mașinilor musculare din anii 1960 și 1970. Range Rover este o pereche complet diferită de cizme – sau mai degrabă două perechi de anvelope. Începând cu anii 1970, linia de modele britanică Land Rover a progresat de la segmentul clasei de mijloc, prin clasa superioară, la mașini de lux. Deci Range Rover poate fi considerat o mașină de lux? Desigur, dar merită să afli ce se află în spatele lui.

Range Rover este același cu Land Rover?

Deseori văzute pe străzi și foarte asemănătoare – Land Rover și Range Rover. Nu e de mirare, pentru că, deși acestea sunt două mărci separate, producătorul este invariabil britanic Land Rover. Range Rover este o linie de modele care a început să fie creată în anii 1960 de inginerii Gordon Bashford și Spen King. Bashford și King au vrut să creeze o mașină care să combine avantajele unui vehicul off-road cu confortul unei mașini tradiționale de pasageri. Știm că anterior Land Rover se concentra exclusiv pe vehiculele de teren. Probabil că nu există niciun film despre Africa sau alte părți ale Pământului cu condiții de teren extrem de dificile în care să nu-l vedem pe faimosul Defender. Ca „britanic” a trebuit să cânte, printre altele: în seria de filme James Bond.

Sunt-Range-Roverele-Considerate-Luxu
Range Rover Classic

Primul prototip Range Rover a fost creat în 1967. Inginerii Land Rover l-au ascuns sub numele de cod „Velar” – din italianul „velare”, care înseamnă literal „ascuns”. Velar a rămas „velare” pentru alte 25 de prototipuri, pentru că britanicii au realizat în total 26 dintre ele. După trei ani, primul model Range Rover a fost prezentat lumii. Acest vehicul a fost exact ceea ce creatorii săi și-au propus să fie – versatil. Primul Range Rover avea tracțiune integrală permanentă, hayon din două piese și caroserie distinctă care amintea modelele tradiționale Land Rover. Cu toate acestea, a existat ceva în el, care a făcut-o să devină rapid o legendă vie pe drumuri – în primul rând pe drumuri, pentru că a fost precursorul SUV-ului, dar s-a descurcat destul de bine și în off-road. În plus, fotografiile arată clar caracterul încă oarecum brut al acestei mașini. Generațiile următoare păreau din ce în ce mai puțin „off-road” și din ce în ce mai „urban”. A crescut și nivelul lux, atât în ​​interior cât și în exterior.

După 11 ani de cucerire cu succes a pieței, Range Rover Classic a fost reîmprospătat în versiunea cu cinci uși, ceea ce l-a făcut mai atractiv ca vehicul pentru familii, care la acea vreme putea fi încă foarte mare. Caroseria, însă, nu s-a schimbat prea mult.

Sunt-Range-Roverele-Considerate-Luxu
Range Rover Classic cu 5 uși

1994 Range Rover. Poarta ta spre segmentul SUV-urilor de lux

Următoarea descoperire din istoria Range Rover a fost a doua generație a acestui model (P38A). Când ne uităm la el, putem vedea deja un salt pe un raft – la segment mașini de clasă superioară. Range Rover scapă apoi aproape în sfârșit de trecutul său off-road, deși încă mai rămâne ceva din Land Rover Defender din acei ani. Asemănările sunt vizibile cu ochiul liber. Cu toate acestea, în esență, acestea sunt două mașini complet diferite.

În a doua generație, inginerii au păstrat caroseria puternică și motoarele de mare capacitate în două versiuni: un V8 de 4,0 litri și un V8 de 4,6 litri. Ulterior, gamei de motoare i s-a alăturat un motor diesel de 2,5 litri mai economic. BMW, ceea ce a permis o mai bună adaptare a vehiculului la nevoile diferiților clienți.

Interiorul Range Rover de a doua generație a fost proiectat având în vedere confortul și luxul. S-au folosit materiale de înaltă calitate precum pielea și lemnul și s-au introdus tehnologii avansate, ridicând la vremea respectivă standardul în segmentul SUV-ului high-end, care a devenit Range Rover după 1994. La mijlocul anilor 1990, Range Rover era deja deținut de BMW, care a continuat să dezvolte marca. Există chiar și un prototip de SUV cu motor V12. BMW Seria 7, dar până la urmă nu a intrat în producție.

Producția Range Rover de a doua generație a continuat până în 2002, când a fost înlocuită cu modelul de generația a treia. P38A a jucat un rol cheie în consolidarea poziției Range Rover ca sinonim cu SUV-urile luxoase și versatile, combinând eleganța cu o capacitate off-road de neegalat. Până în prezent, Ranger Rover II este apreciat de colecționari, în special de cunoscătorii mărcii.

Sunt-Range-Roverele-Considerate-Luxu
1994 Range Rover P38

A treia și a patra generație Range Rover

Range Rover III este probabil cel mai faimos model al acestei mărci de SUV-uri de lux. A treia generație a luat cu asalt clasa de vârf SUV Pe lângă finisajele de lux, acest model este plin de tehnologie – inclusiv sisteme de navigație avansate și cele mai bune instalații audio și electronice. S-au folosit inovații și în designul propriu-zis, asigurându-se că suspensia oferă confort de condus atât pe asfalt, cât și pe off-road. Modelul a fost produs din 2002 până în 2012, dar liniile mașinii pot fi văzute chiar și în Range Rover-urile moderne.

A patra generație Range Rover era plină de lux. Cel mai recent model al popularului SUV de atunci a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris. A fost primul SUV din lume cu o caroserie realizată în întregime din aluminiu, ceea ce a permis o reducere semnificativă a greutății vehiculului cu aproximativ 400 kg și, astfel, a îmbunătățit eficiența combustibilului. Range Rover nu a renunțat la motoarele puternice. Cel mai slab a fost V6 3.0 TD cu 258 CP, iar cel mai puternic – V8 5.0 Supercharged cu 550 CP. Toate variantele noului Range Rover au fost echipate cu o cutie de viteze cu 8 trepte și tracțiune integrală standard. În ciuda caracterului său deja distinct de lux și a concurenței directe cu Mercedesul S-Class de atunci, Range Rover și-a păstrat încă calitățile off-road, făcând față foarte bine off-road. Aici Mercedes cu siguranță rămânea în urmă.

Sunt-Range-Roverele-Considerate-Luxu
Range Rover de a patra generație

Range Rover astăzi – Rolex printre SUV-uri

De atunci, BMW a „încasat din greșeală” pentru că nu a existat o nouă versiune a Range Rover la fel de semnificativă ca a patra generație. De atunci, brandul își reîmprospătează portofoliul, prezentând între timp diverse variații neobișnuite.

În 2005, a apărut Range Rover Sport, iar mai târziu cea mai recentă versiune, Range Rover Sport SV, care a fost considerat cel mai rapid model din istoria mărcii. Creatorii s-au concentrat pe luxul clasic și pe calitățile off-road, dar cu o notă de caracter sportiv.

Pe piață a apărut și Range Rover Evoque – cel mai mic din familie, a câștigat recunoaștere pentru dimensiunile sale compacte, dar păstrând tot ce are de oferit a patra generație, îmbogățit, bineînțeles, cu cele mai noi realizări tehnologice și de design.

În cele din urmă, Range Rover a revenit la rădăcini cu Velar – numit după prototipul Range Rover Classic din anii 1970. Velar umple golul dintre Evoque și Sport, creând un fel de hibrid al celor două modele. Acest model se caracterizeaza printr-o silueta subtire si un interior modern, dar si prin performante deosebite.

Model Sport Ediție Limitată
Model Sport Ediție Limitată

Range Rover-urile sunt considerate de lux?

Pentru a rezuma, da! Range Rover este deja o mașină de lux și concurează cu mărci precum Mercedes, Rolls-Royce și Bentley.