Istoria brandului Valentino
sursa: www.celebremagazine.world

Această casă de modă italiană modelează și definește conceptul de lux, clasă și stil atemporal de zeci de ani. Istoria brandului Valentino este așadar o poveste de succes și pasiune pentru modă care a reușit să reziste testelor timpului, păstrându-și în același timp frumusețea autentică. De la începuturile sale umile din Roma, unde s-a născut ideea, până la influența și moștenirea sa globală astăzi, vom descoperi rădăcinile și dezvoltarea acestei legende a modei și vom vedea cum a evoluat de-a lungul deceniilor. Vom arunca o privire mai atentă atât asupra creativității designerilor, cât și asupra momentelor influente care au făcut din brandul Valentino unul dintre Cele mai scumpe 10 mărci din lume.

Începuturi – Dolce Vita a anilor 1960.

Istoria brandului Valentino datează din anii 1960, când un tânăr italian, Valentino Garavani, a decis să revoluționeze lumea modei. Era o perioadă în care piața de îmbrăcăminte părea să fie plină de energie nouă, a Italia a devenit epicentrul creativității și al noilor tendințe. Valentino însuși s-a născut în Voghera, un orășel din Lombardia, la 11 mai 1932. A fost interesat de modă încă de la o vârstă fragedă, câștigând prima experiență lucrând pentru designeri și croitori locali, inclusiv mătușa sa, Rosa.

Încă de la început, băiatul a simțit clar că designul vestimentar este cea mai apropiată artă de el, ceea ce l-a determinat să se dezvolte în continuare în domeniile artistice. Datorită sprijinului părinților săi, a avut ocazia să studieze la o universitate renumită École des Beaux-Arts în capitala Franţei. Aici e locul Paris, respirat de viață și-a început și practica profesională, lucrând în saloanele fondate de Jean Dessè și Guy Laroche.

Istoria extraordinară a mărcii Valentino

În 1960, în inima orașului etern Roma, Valentino și-a deschis primul butic cu ajutorul lui Giancarlo Giammetti, cu care a stabilit nu doar parteneriate de afaceri, ci și o prietenie de lungă durată. Împreună au creat brandul Valentino cu o poziție recunoscută pe arena internațională. Valentino s-a inspirat din „Dolce Vita” Italia din acea vreme, care s-a reflectat în desenele sale. Debutul designerului a arătat nu numai ținute elegante, ci și îndrăznețe, care reflectau spiritul de libertate și independență al epocii. Lucrările sale sunt, pe de o parte, rafinate, iar pe de altă parte, experimente îndrăznețe cu formă și culoare, care le-au făcut unice.

Unul dintre cele mai importante momente din cariera lui Valentino a fost introducerea „Valentino Red” în 1967. Această nuanță de roșu saturată și profundă nu a devenit doar semnul distinctiv al mărcii, ci și un simbol al clasei și al rafinamentului. „Valentino Red” a devenit Cezarul culorii roșii în lumea modei, extrem de dorit și care inspiră pe alți designeri să experimenteze cu culoarea. În același an, domnii Garavani și Giammetti au fost și ei onorați cu un prestigios premiu de la Marcus Neiman.

Epoca Haute Couture

In cativa ani istoria mărcii Valentino a câștigat avânt și compania a câștigat o popularitate enormă. Designerii au salutat-o „Regina Romei”. În anii 1970 și 1980, Garavani a câștigat recunoaștere în primul rând pentru creațiile sale uimitoare haute couture. Rochiile de seară și ținutele de seară care au cucerit inimile modelelor, actrițelor și aristocraților au fost semnul distinctiv al mărcii. Valentino a primit următorul său premiu în 1989 și asta a fost tot titlul de Comandant al Legiunii de Onoare. Este cea mai înaltă distincție din Franța acordată pentru realizări remarcabile în diverse domenii.

Garavani i-a plăcut să creeze ținute pentru anumite persoane și anumite ocazii. Era un detalier care avea grijă personală de fiecare detaliu al creațiilor sale. Rochii aerisite, costume elegante, trenciuri mulate și culoarea roșie iconică, care a fost numită „Rosso Valentino” în onoarea sa – acestea sunt chintesența stilului său. Nu este de mirare că proiectele mărcii au primit o atenție atât de largă la nivel internațional. Printre clienții casei de modă se numără numeroase vedete de film și scenă, precum și soții de politicieni, printre care: Jacqueline Kennedy-Onassis.

Cele mai iconice colecții – istoria brandului Valentino

De-a lungul anilor, casa de modă a creat multe colecții iconice care rămân o sursă de inspirație pentru designerii din întreaga lume. Pe lângă colecția menționată anterior Colecția Valentino Red (1967 ), adică o versiune senzuală și elegantă a rochiilor clasice de seară, altele merită menționate. Un exemplu interesant este, fără îndoială Colecția Marie Antoinette din 1973, pline de rochii cu decolteu inima si maneci frumoase din tul, toate create ca o expresie a inspiratiei de la Regina Frantei, Marie Antoinette.

Care este istoria brandului Valentino?

În anii 1990, Valentino a câștigat recunoaștere pentru experimentele sale îndrăznețe cu contraste. Colectie Colecția Punk-Chic (1994) a combinat sensibilitatea punk cu eleganța haute couture, care era un contrast puternic în moda din acea vreme. Într-o perioadă în care minimalismul domina, Valentino s-a concentrat pe extravaganță și contraste ascuțite. Designerul a decis să folosească elemente tipice culturii punk, cum ar fi: știfturi, fire și cruditatea materialelor, și apoi încorporați-le în creații unice, de înaltă calitate. A fost o manifestare de curaj și experiment artistic, care a arătat că moda poate fi nu numai rafinată, ci și excepțional de senzuală și rebelă.

Noua conducere

Deși designerul și-a vândut marca în anii 1990, acest lucru nu a însemnat sfârșitul influenței sale asupra lumii modei. În 2007, au preluat funcția de director artistic Maria Grazia Chiuri și Pierpaolo Piccioli, care a introdus o nouă energie brandului. Lucrările lor s-au referit la moștenirea lui Valentino, introducând în același timp modernitate și prospețime. După preluarea casei de modă, brandul a trecut spre un stil mai romantic și mai delicat. Colecția Opera din 2008 este un exemplu al acestei abordări. Aceasta este o colecție care emană grație și frumusețe și, în același timp, este modernă și plină de detalii subtile.

Merită menționat și cel excelent Colecția Rockstud (2010). Această serie iconică de accesorii a introdus i pantofii pe piață sacoșe de seară cu nituri distinctive în formă de stea cunoscute sub numele de „rockstuds”. Colectia, referindu-se la cea lansata in 1994, a prezentat si ea un aspect interesant Colecția Etno-Punk (2020). A fost încercarea lui Pierpaolo Piccioli de a combina tiparele etnice tradiționale cu spiritul rebeliunii punk. Această abordare experimentală a modei care a avut loc în urmă cu treizeci de ani revine pe podium într-o versiune complet nouă, extraordinară.

Istoria brandului Valentino – cum este acum?

Prin urmare, se poate spune că sub conducerea lui Pierpaolo Piccioli, brandul Valentino a suferit o transformare către mai mult estetică romantică și delicată. Design-urile sale sunt pline de subtilitate, detalii de dantelă, nuanțe pastelate și țesături aerisite. Acesta este romantismul sub formă de haute couture. Și totuși, Valentino rămâne fidel tradiției haute couture. Sediul din Roma continuă să fie inima mărcii, iar fiecare colecție reflectă spiritul Italiei, măiestria meșterilor și pasiunea designerilor. Acest angajament față de măiestrie și calitate continuă să fie fundamentul mărcii.

Istoria brandului Valentino a inspirat generații de iubitori de modă

Brandul a suferit multe schimbări, dar rămâne fidel rădăcinilor sale clasice. Modelele lui Valentino sunt o combinație de clasic și modern, ceea ce le face atractive atât pentru generațiile mai în vârstă, cât și pentru cele mai tinere. Istoria brandului Valentino nu este doar o poveste fascinantă de succes, ci și o sursă de lecții valoroase și de inspirație pentru viitorii antreprenori, designeri de modă și iubitori ai lumii modei. Arată că inspirația poate fi găsită în diverse locuri, precum cultură, artă, istorie sau chiar muzică. Este o încurajare să cauți surse creative de inspirație și să-ți dezvolți constant viziunea. Puteți citi și pe blogul nostru istoria brandului Hugo Boss și Versace.