Ca Swiss Watch? Începuturile dificile ale Rolex

Istoria mărcii Rolex
foto: Pixabay

Rolex este una dintre cele mai populare mărci de ceasuri de lux din lume. Un ceas din Elveția (chiar?) este acum mai mult un decor de prestigiu decât un dispozitiv care ne face să știm cât de mult ne grăbim. La începutul istoriei sale însă, brandul era doar unul dintre multele… și atât nu prea reușit. Aceasta a fost într-un moment în care valoarea unui ceas era determinată în primul rând de precizia măsurării timpului. Pe atunci, nu totul în Rolex funcționa „ca un ceas elvețian”.

Compania a fost fondată în 1905 cu initiativa Hans Wilsdorf, care a creat împreună cu cumnatul său o companie numită Wilsdorf & Davis – atunci nu încă Rolex. Wilsdorf a intrat pe piață cu obiectivul ambițios de a crea ceasuri care nu doar să păstreze timpul perfect, ci să fie și un decor grozav – trebuiau să aibă un original și design atractiv. Astăzi știm că a reușit, iar munca sa de viață – compania de renume mondial – i-a supraviețuit și încă se descurcă grozav. Efectele sunt ușor vizibile, spre deosebire de transpirația de pe tâmpla lui Wilsdorf.

Începuturi dificile ale mărcii Rolex

Compania a fost fondată în 1905, dar numai în 1910 Wilsdorf a cules primele roade ale muncii sale. În primii cinci ani, ceasurile lui au fost calitate proastă, și ce este mai mult Au măsurat prost timpul. Abia după o jumătate de deceniu, prima replică a ceasului lui Wilsdorf a primit un certificat de la observatorul din Trieste, care a auditat precizia ceasurilor. Acest lucru ne-a permis să începem să construim un brand grozav.

Interesant este că compania – contrar legendelor – nu este din Elveția, iar Wilsdorf nu era elvețian. Sediul inițial al companiei se afla în Marea Britanie, iar abia în 1912 a fost mutat în Elveția. Cu patru ani mai devreme, marca „Rolex” a fost rezervată și din acel moment, compania și-a marcat produsele cu aceasta.

Ca și în cazul multor afaceri, în cazul Rolex, voința puternică s-a dovedit a fi crucială. După cinci ani de secetă, a început succesul de peste 100 de ani a mărcii. De la obținerea certificării, Rolex-urile au devenit din ce în ce mai populare. 10 ani mai târziu, Wilsdorf nu a făcut greșeala pe care uneori chiar și cele mai puternice companii nu o pot evita – a început să meargă cu curentul. dezvoltare tehnologică. Rolex – deși astăzi se bazează pe sentimentul față de ceasurile tradiționale – atunci s-a concentrat pe inovații. Acest lucru a fost, de exemplu, eliminarea necesității de a bobina ceasul datorită utilizării unui mecanism automat.

Ceas de mână Gd6adc4dd0 1280
Cum a traversat un ceas Rolex Canalul Mânecii? | foto: Pixabay

Rolex – primul ceas rezistent la apă din istorie

Cea mai mare descoperire din istoria brandului Rolex a avut loc la mai bine de 20 de ani de la crearea sa. ÎN 1927 Compania lui Hans Wilsdorf a făcut istorie cu prima invenție ceas rezistent la apa. A fost facut special pentru Mercedes Gleitze – un înotător celebru. Gleitze a fost prima persoană care a înotat Strâmtoarea Gibraltar și prima femeie britanică care a înotat sub propria putere Canalul Mânecii. Rolex a traversat Canalul Mânecii cu ea! Gleitze a reușit, dar și Rolex a reușit – a supraviețuit întregii traversări.

Restul poveștii s-a scris de la sine în următoarele decenii și continuă. Rolex a fost și este considerat un brand prestigioase, oferind un design unic și calitatea manoperei. Totuși, să ne amintim asta dacă n-ar fi tăgăduire de sine Wilsdorf, în primii cinci ani de existență ai mărcii, nu ar fi mai mult de o sută.