Prestigiul și bogăția digitală. NFT este viitorul luxului?

Vr G6fd9f4fbf 1280
foto: Pixabay

Tokenurile NFT au lovit cu furtuna internetul și au câștigat foarte repede inimile și portofelele oamenilor – în special a celor tineri. Se pare că totul s-a terminat. Moda trecătoare a durat doi ani și doar bucăți de cod unice, dar fără valoare, au rămas în portofelele digitale ale iubitorilor de jetoane nefungibile. Cu toate acestea, faptul că nu am auzit încă despre jetoanele nefungibile nu înseamnă că a fost o tendință temporară. În timp ce se află pe piață NFT-uri este o secetă de capital, marile companii încep să investească în această tehnologie cu o orientare clar pe termen lung.

Din ce în ce mai multe din viețile noastre sunt treptat salvate în formă digitală. Mergem la cinema, azi mergem la cinema Netflix. Mergem la cumpărături, iar astăzi vizităm magazine online. În trecut, trebuia să ne întâlnim pentru a vorbi – astăzi suntem în legătură 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână prin mesaje vocale și text. Din fericire, întâlnirile fizice nu au devenit încă de domeniul trecutului, dar – vă place sau nu – totul duce la faptul că a merge la o petrecere, o întâlnire sau o cafea nu va necesita părăsirea casei! Acest lucru se datorează, printre altele, tehnologia incipientă metaverse (realitate virtuală), precum și NFT-uri.

Lume nouă, reguli vechi. Utilizatorii Metaverse se înconjoară cu lux digital

Potrivit NFTevening,com – Metaversul Decentraland vizitat de 8.000 de utilizatori unici în fiecare zi. La rândul său, metaversul Sandbox a înregistrat o populație digitală de 1 milion de utilizatori unici pe tot parcursul anului 2022. Și acestea nu sunt singurele platforme de acest tip – lucrează pe cont propriu, printre altele. Meta, care este sugerat chiar de abandonarea de către companie a numelui Facebook ca termen generic pentru un conglomerat de mai multe platforme mari de social media, adică, printre altele Instagram, Facebook, WhatsApp. Vizionarii – precum Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook – văd viitorul în metavers. O observa si ei exclusiv mărci care își mută colecțiile fizice în lumea digitală. Bah! Ei chiar își deschid magazinele acolo!

Transferarea vieții reale în lumea virtuală înseamnă că oamenii își duc și instinctele naturale acolo. În acest moment – și probabil pentru foarte mult timp, dacă este deloc – nu ne vom satisface nevoile fiziologice în realitatea virtuală. Cu toate acestea, alții pot și sunt deja mulțumiți – de exemplu, nevoia de a ieși în evidență în mulțime și dorința de a avea lucruri limitate sau unice. Tehnologia NFT a oferit oportunitatea de a asigura unicitatea – făcând un articol digital unic.

Token NFT – securizat cu criptografie blockchain – poate fi un fel de certificat de autenticitate, primul de nefalsificat și cu adevărat unic. Realitatea digitală vă permite să îl atribuiți cu ușurință obiectului digital pe care intenționează să îl reprezinte. De aceea, numeroase mărci cunoscute, prestigioase apar în diverse metaverse – auto, îmbrăcăminte, modă și chiar bănci! Dacă un brand de modă cunoscut își vinde una dintre colecțiile sale sub forma unui NFT, este posibil să o reproducă digital. Astfel, avatarurile (personajele) utilizatorilor metaversului pot fi „îmbrăcați” în pantofi Nike, Adidas, îmbrăcăminte Hilfiger și poartă o geantă de mână alături. Louis Vuitton.  

Captură de ecran 2
NFT Tommy Hilfiger. A fost licitată pentru 0,5 ETH (peste 1.000 USD) | foto: OpenSea

Prestigiul ascuns în cod. Brandurile globale cumpără „teren” în metavers

Dar asta nu înseamnă nimic, nu-i așa? Este posibil ca mărcile cunoscute să fi valorificat pur și simplu nebunia NFT și metaverse atunci când a durat în jurul anilor 2021-2022. Între timp, mărcile sus-menționate și multe altele își deschid magazinele „staționare” în diverse metaverse. Loturile din metropolele digitale au fost deja achiziționate de, printre alții, giganți precum Adidas, Gucci, Tommy Hilfiger, Nike, Burberry și Louis Vuitton. Spațiul util a fost cumpărat și de titanul coreean al tehnologiei Samsung. JP Morgan și băncile HSBC au făcut acest lucru. Chiar și NFT-urile de mașini au apărut deja în metavers și echivalentele lor digitale – de exemplu, Acura, o marcă premium deținută de japoneza Honda Motors. Alte mărci – precum Ferrari și Lamborghini – au lansat sau intenționează să lanseze colecții NFT. În viitor, cel mai probabil își vor deschide și showroom-urile în metavers.

1 milion deținători3
Samsung și-a deschis showroom-ul în metaversul Decentraland | foto: Tokens.com

Cu siguranță nu toate „lumile virtuale” vor avea succes. Multe dintre entitățile cheie sunt încă în faza de construcție – cum ar fi celebra lucrare a lui Mark Zuckerberg. Cu toate acestea, se poate observa că aceasta nu este o modă trecătoare, dar metavers combinat cu VR, jetoanele NFT, criptomonedele, inteligența artificială și alte inovații tehnologice, au potențialul de a deveni parte din peisajul viitorului nostru.