Cultura folosirii deținătorilor de cărți de vizită
Eticheta în afaceri este curată savoir-vivre relațiile dintre oameni care împărtășesc interese comune. Cultura folosirii cărților de vizită datează din secolul al XV-lea, când au apărut primele cărți de vizită realizate manual. În Europa, cărțile de vizită au devenit populare în vremurile moderne, în Franța în timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea, unde erau un atribut al aristocrației.
Utilizarea cărților de vizită și a suporturilor pentru cărți de vizită este o cultură de afaceri, care este un concept larg legat de comportamentul uman în situații de afaceri. Astăzi este un element de promovare a afacerilor. Acesta acoperă principiile și comportamentul adecvat în viața socială și aplicarea acestor principii în viața profesională înțeleasă în sens larg.
Eticheta schimbului de cărți de vizită
Arta schimbului de cărți de vizită este conștientizarea atât a diferențelor culturale, cât și a obiceiurilor pieței în care dorim să ne promovăm afacerea. Cunoașterea lor ne va face cu siguranță mai ușor să navigăm în mediul internațional de afaceri. Având în vedere ei, alegem stilul de comunicare adecvat, care se poate schimba în funcție de cine discutăm. Utilizarea suporturilor pentru cărți de vizită este un instrument elegant de construire a mărcii și este un element pentru a face o primă impresie bună asupra destinatarului atunci când predați cartea dvs. de vizită.
Eticheta de afaceri include trei moduri de a spune când să înmâneze o carte de vizită:
– la începutul ședinței,
-în timpul întâlnirii,
-la sfarsitul sedintei.
La ce să fiți atenți când faceți schimb de cărți de vizită:
- Înmânăm cartea de vizită lizibil pentru ca destinatarul să o poată citi corect.
- Nu cerem informații suplimentare care nu sunt pe cartea de vizită, lipsa datelor atunci când cel care o dă nu se oferă să o completeze, nu este pe un ton bun.
- Nu distribuim cărți de vizită unei persoane de rang superior, doar așteptăm o inițiativă care să creeze precedent.
- Ne abținem să facem comentarii, chiar dacă în opinia noastră am primit o carte de vizită extrem de neatractivă.
- Discreția este importantă la schimbul de cărți de vizită, pentru că nu este o activitate care necesită gesturi ostentative, ci mulțumiri și atenție. Arătăm respect față de interlocutorul care ne dă o carte de vizită, uitându-ne scurt pe card și apoi așezând-o în suportul pentru cărți de vizită.
- În unele culturi, oferirea cărților de vizită este un ritual. În Asia, o importanță deosebită este acordată schimbului de cutii de carton elegante. În cultura lor, este important să oferiți și să primiți o carte de vizită în două mâini, în plus combinată cu o fundă.
- Dacă primești o carte de vizită simplă, clasică, fără informații extinse sau sloganuri publicitare, o modalitate bună de a o reține este să includă note scrise de mână despre persoana și instituția pe care o reprezintă înainte de a pune cărțile primite în suportul cărții de vizită.
- Nu ne arătăm și nu facem schimb de cărți de vizită în timp ce mâncăm la masă; dacă întâlnirea are loc cu băuturi răcoritoare, un aperitiv va fi un moment bun.
- Un suport pentru cărți de vizită este un element foarte important de prestigiu și grija pentru imaginea cuiva de persoană care își respectă partenerii de afaceri. Suportul pentru cărți de vizită vine în două tipuri: o husă mică pentru propriile cărți de vizită și o versiune „carte” pentru cărțile de vizită primite de la alții. Primul este deosebit de util pentru că îl putem purta cu noi, ceea ce ne permite să protejăm cărțile de vizită împotriva deteriorării și, în plus, să avem întotdeauna o rezervă din ele.
- Dacă în timpul întâlnirii stocăm temporar în astfel de Titularul cărții de vizită cărți de vizită primite de la alții, ar trebui să le punem imediat la locul potrivit după întâlnire, pentru că ne putem expune riscului de a le oferi ca a noastră data viitoare.
Istoria cărților de vizită și a suporturilor pentru cărți de vizită
În secolul al XV-lea, în China, cărțile de vizită erau caligrafiate pe hârtie de mătase sau de orez. În primele zile ale înmânării lor, oficialii medievali erau obligați să folosească cutii de hârtie care conțineau datele lor. Istoria cărților de vizită în Europa cel mai probabil începe cu călătorul pe mare Marco Polo aducând ideea acestui obicei, care a devenit din ce în ce mai popular în Franța și Italia.
La început, erau folosite în cercurile aristocratice ca cărți de vizită și pentru a vă anunța vizita prin trimiterea unui mesager cu o carte de vizită. La sosire, o doamnă a fost obligată să predea gazdei cartea de vizită.
Cărțile de vizită erau realizate pe carton alb, cu numele și prenumele scrise manual și adesea decorate cu un desen comandat de la artist sau o altă formă de grafică. Crearea unei cărți de vizită cu o fotografie a fost costisitoare. A fost un pionier al cărților de vizită fotografice în Franța André Adolphe Eugène Disdéri. Istoria creării cărților de vizită este legată și de tipărire. În Germania, în secolul al XVIII-lea, cărțile de vizită au fost create în diferite tehnici:
-decalaj
-cromolitografie
-gravură în lemn
-litografie
-fotografie
Cărți de vizită publicitare a început să fie folosit la sfârșitul secolului al XIX-lea în SUA iar apoi aspectul de marketing al folosirii unei cărți de vizită a devenit mai important. Vezi ce are de oferit magazinul în acest sens Produse de lux.
Accesorii de afaceri
Prima impresie făcută asupra antreprenorului determină adesea finalizarea cu succes a tranzacției, motiv pentru care prezența în lumea afacerilor este atât de importantă. Incepand de la suporturi de carti de vizita si carti de vizita, pana la accesorii de birou și savoir vivre. Un birou profesional este o camera multifunctionala care trebuie sa fie reprezentativa si functionala in acelasi timp. Atunci când alegeți articole pentru birou, ar trebui să fiți atenți la consistența mesajului pe care doriți să-l comunicați folosind elementele imaginii dvs.
Utilizarea funcțiilor de afaceri se bazează pe acordarea contractantului a unei cărți de vizită, care conține datele de contact și constituie imaginea noastră. În zilele noastre, funcțiile de afaceri sunt principala utilizare a acestor cutii pentru a crea un brand și relații de afaceri. Arta schimbului de cărți de vizită necesită sensibilitate și o abordare individuală și depinde de situația specifică. Este greu de presupus că orice moment va fi complet nepotrivit, dar merită să îl luați în considerare pentru a nu face un pas fals.
Un avantaj suplimentar în ceea ce privește aspectul este că sunt selectați corespunzător elemente de afaceri, cum ar fi un suport portabil pentru cărți de vizită, care va fi util în timpul întâlnirilor de afaceri și echipamente de birou adecvate tipului de afacere pe care o conducem. Sunt incluse și accesoriile de afaceri o idee grozavă de cadou pentru persoanele implicate în afaceri și care doresc să-și creeze în mod eficient imaginea.
Lasa un comentariu